Donald Trump, otomobil parçaları için tarifeler için kürek çekti

vıcık

New member
ABD Başkanı Donald Trump, otomobil üreticileri için tarifeleri azaltmak için bir kararname imzaladı. Düzenleme, otomobil üreticilerinin “örtüşen” tarifelerle birkaç kez yüklenmediğini öngörüyor. Ticaret Bakanlığı'nın bir temsilcisinin söylediği gibi, yurtdışında inşa edilen otomobillere yüzde 25 miktarda tarife ödeyen şirketlerin de çelik veya alüminyumda yüzde 25 inç ödemesi gerekmemelidir. Bu çift yükten kaçınmalıdır.

Beyaz Saray'ın önündeki gazetecilerin önünde Trump, “Sadece bu küçük geçişten zevk almalarına yardımcı olmak istedik.” Dedi. “Parça alamazsan, onları cezalandırmak istemedik.” Wall Street Journal, üreticilerin ilk yıl ABD'de inşa edilen bir aracın değerinin yüzde 3,75'ine kadar geri ödeneceğini yazdı. Hükümet temsilcisi, ikinci yılda hisse yüzde 2,5'e düştüğünü söyledi.

Çalışan, düzenlemenin Amerika Birleşik Devletleri'ndeki yabancı otomobil üreticileri için de geçerli olması gerektiğini söyledi. BMW'yi Güney Carolina eyaletindeki fabrikasına veya Alabama eyaletindeki Mercedes ile örnek olarak belirtti. Alman otomobil üreticilerinin ABD çalışmaları üçüncü ülkelerden ithalatlara güveniyor. Alman şirketleri ayrıca ABD'ye hem Amerikan otomobil üreticileri hem de ABD'deki Alman üreticilerin otomobil fabrikaları için bir teslimat olarak ABD'ye daha büyük bir ölçekte ihraç ediyorlar.

ABD: Satılan arabaların yarısı ülke dışında toplandı


Trump, Mart ayı sonunda yüzde 25'ten ithal otomobillere ve bileşenlere tarife açıklamıştı. Bitmiş otomobil teslimatı Nisan ayının başında yürürlüğe girdi, bu da 3 Mayıs'ta parçalar için takip edilecek. Maliye Bakanı Scott Bessent, Beyaz Saray'daki bir basın toplantısında, yardımın Amerikan otomotiv üretiminin organizasyonuna önemli ölçüde katkıda bulunacağını söyledi.

Sektörden kaynaklanan sert olumsuz sonuçlar ve fiyat artışları uyarıları vardı. Pazar araştırmacılarının tahminlerine göre, ABD'de satılan araçların yaklaşık yarısı ülke dışında toplanıyor. Biz bile ABD'li üreticiler yurtdışında, örneğin Meksika'da birçok araba üretiyor. Ve ABD'de inşa edilen araçlar da sadece kendi ülkelerinden yüzde 40 ila 50'ye geliyor.