GDL Salı günü işlerin durdurulması çağrısında bulunuyor – yolcular için tüm bilgiler

vıcık

New member
Tren makinistleri sendikası GDL, Deutsche Bahn (DB) ile olan toplu pazarlık anlaşmazlığı nedeniyle yeni bir grev çağrısında bulundu. Sendikanın Pazar akşamı duyurduğu gibi, yolcu taşımacılığındaki grevin Salı günü saat 02.00'de başlayıp Çarşamba günü saat 02.00'de bitmesi planlanıyor. Yük taşımacılığında iş durdurmaların Pazartesi akşamı saat 18.00'de başlaması ve 24 saat sürmesi planlanıyor. Almanya'nın tüm demiryolu operasyonları üzerinde büyük bir etkinin daha olması bekleniyor.

Deutsche Bahn Pazar akşamı Berlin'de yaptığı açıklamada, GDL'nin artık grevleri 48 saat önceden duyurmama tehdidini yerine getirdiğini duyurdu. Bu, milyonlarca demiryolu yolcusu ve ekonomi için tam bir dayatmadır” dedi.
Başlangıçta demiryolunun bu kadar kısa sürede acil durum tarifesi oluşturup oluşturamayacağı henüz belirsizliğini koruyordu. Temel bir teklif sunmaya çalıştıklarını söylediler.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.



Demiryolu daha önce Alman Tren Şoförleri Birliği (GDL) tarafından Pazar akşamı saat 18.00 olarak belirlenen yeni bir yazılı teklifin kabul edilmesi için son tarih olarak kabul etmişti. GDL patronu Claus Weselsky, bu toplu pazarlık turunda şu anda altıncı grev olan grevin sorumluluğunu demiryoluna devrederek bunun “kaçınılmaz olarak endüstriyel eyleme yol açacağını” söyledi.

Son teslim tarihinin dolmasından kısa bir süre önce demiryolu, çıkmaza giren tarife grevini çözmek için GDL'yi yeniden yeni müzakerelere davet etti. Berlin'deki insan kaynakları direktörü, “Ancak müzakere masasında diyalog yoluyla bir anlaşmaya varabileceğimize inanıyoruz” dedi. GDL'nin reddi durumunda şirket resmi tahkim önerdi.

GDL mevcut toplu sözleşme turunda halihazırda beş kez greve gitti; 35 saat süren beşinci grev ancak Cuma öğleden sonra sona erdi. Geçen hafta bir başka müzakere turu daha başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Burada iki moderatör – Schleswig-Holstein Başbakanı Daniel Günther ve eski Federal İçişleri Bakanı Thomas de Maizière (her ikisi de CDU) – bir öneri sundu.

Demiryolu daha sonra GDL'den moderatörün önerisine dayanarak müzakerelere devam etmesini istedi. Ancak sendika bunu reddetti ve öneriyi kabul edilemez olarak nitelendirdi.

GDL'nin demiryoluyla olan toplu pazarlık anlaşmazlığında temel talebi, tam ücret telafisi ile birlikte 35 saatlik haftanın kademeli olarak uygulamaya konmasıdır.